jedenáct pojmů z online marketingu, které by měl každý makléř znát


Realitní makléři mě vždy ohromovali. Těch schopností a znalostí, které musí mít dobrý makléř v malíku. Umění komunikace, psychologie prodeje, cit pro design a široký záběr vědomostí od právních věd k zednické lžíci.


Moderní století si ale po makléřích žádá další obory, s kterými by se měli seznámit. Čím dál více makléřů, kteří chtějí udržet krok s dobou, staví vlastní webové stránky a zakládá profily na sociálních sítích. Komunikace se zákazníky, vlastní propagace i nabídka služeb se nezastavitelně přemisťuje do online světa. A tam číhají mnohdy děsivější výzvy.

Tento článek vám představí základní pojmy, které vám usnadní orientaci v online marketingu.



PPC reklama

Pokud propagujete své makléřské služby pomocí televizního vysílání nebo billboardu, vždy zaplatíte jen za umístění reklamy.

Jinak je tomu v případě užití PPC reklamy v online světě. Za tuto reklamu zaplatíte až ve chvíli, kdy někoho zaujme a klikne na ni (ppc = payment per click = platba za kliknutí).


KPI

Za tímto zaklínadlem se skrývají klíčové ukazatele výkonnosti marketingových aktivit. Díky těmto metrikám snadno zjistíte, zda je vaše marketingové snažení úspěšně či neúspěšné.

Na poli online placeného marketingu se můžete setkat například s těmito metrikami:

· CPC – kolik utratíte za získanou konverzi?

NEBO

– kolik stojí jeden proklik vaší reklamy?

· CTR – kolik procent lidí, kteří vidí vaši reklamu, na ni kliknou?

· ROI – vyplatily se investice, které jste využili pro reklamu?

· Bounce rate – kolik procent návštěvníků vaší stránky ji bez další aktivity opustí?

· PNO – kolik procent z obratu (utrženého díky reklamě) jste utratili za reklamu?


Konverze

Jedno slovo s libovolnými významy. Konverze vždy označuje požadovanou akci, kterou by měl podle vašich představ zákazník vykonat. Pak už záleží na vás, jaká akce by to měla být. Může jít nejčastěji o:

· Objednávku makléřských služeb

· Vyplnění kontaktního formuláře

· Přihlášení k odběru newsletteru

· Telefonát atd.


Chatbot

Mít na své webové stránce telefonní číslo, na které vám v případě zájmu o prodej či nákup nemovitosti mohou zájemci zavolat, je na prostý základ.

Věděli jste ale, že lidé raději píšou, než volají? Je to rychlejší a pohodlnější. Dopřejte jim tedy žádané pohodlí a využijte předností jednoho z chatbotů, díky kterému se komunikace se zákazníky stane efektivnější.

Dokonce i my máme chatbota.


Responzivita

56 % uživatelů použilo v roce 2020 k vyhledávání na internetu mobilní telefon.

Je to tak, lidé k objevování internetu využívají více telefony než stolní počítače. Snažte se proto sestavit takovou webovou stránku, kterou potenciální klienti snadno dohledají i na svém chytrém kapesním zařízení a bude responzivní – zobrazení na malé obrazovce musí jít jako po másle a stránka se automaticky přizpůsobí odlišným rozměrům. Pohlídejte si, že se vzájemně nepřekrývají obrázky či texty a vše je na svém místě.



USP

V davu konkurujících realitních makléřů se snadno ztratíte, pokud svým potenciálním klientům nedokážete nabídnout něco navíc. Najít vhodného kupce nebo sepsat správně právně kupní smlouvu jsou na realitním trhu standardní služby. Tím rozhodně neoslníte.


Dokážete svým zákazníkům poskytnout nějaké USP = jedinečný prodejní argument? Tedy cokoliv, na co u konkurence nenarazí? Může to být například tajné know-how, díky kterému vaše inzeráty nemovitostí odlišíte od ostatních a daný byt či dům rychleji a s menší námahou prodáte.


Tuto moc nabízí 2D a 3D vizualizace půdorysů. Výzkumy již stačily dokázat, že plánky půdorysů přitahují kupce. Inzerát s přiloženým plánkem půdorysu lépe vynikne a snadněji uloví pozornost zájemců. To je příklad USP.


Chcete svým klientům nabídnout vlastní USP?


Vyberte si jeden z našich produktů.